Термін «паливозберігаючі автошини» зазвичай застосовується до багатьох сучасних моделей. Ідея економії на бензині за допомогою гуми може бути малоймовірною, але це не фантастика. Ключова концепція тут – низький опір коченню.
Рейтинг паливної ефективності ранжує шини на основі їхнього впливу на економію палива. Система рейтингу йде від класу A до G, де A є найефективнішою гумою, яка трохи економить паливо.
Автошини з низьким опором коченню, найчастіше останні новинки всесезонок, розроблені з особливим акцентом на підвищенні паливної економічності. Підтримка оптимального тиску в колесах може підвищити паливну економічність. Гасла виробників останніх років рясніють інформацією про енергоефективність, а всілякі тести та випробування говорять про кращу економію палива та продуктивність. Чи все так насправді, в умовах повсякденного використання?
Шини з низьким опором коченню + економіка палива
Коли ми говоримо про колеса з низькою витратою палива, ми в першу чергу говоримо про гуму з технологією низького опору коченню.
Опір коченню шин — це кількість енергії, яку автомобіль повинен передати колесам, щоб продовжувати рух з постійною швидкістю поверхнею дороги.
Важливо: сучасні зимові автошини, доступні на ринку України, мають набагато гірші показники енергоефективності, позначається м’який склад і велика кількість кромок зчеплення.
Коли колесо обертається, частина гуми, що торкається дороги, деформується, перш ніж повернутися у вихідний стан. Дане явище відоме як гістерезис, який відбувається, коли енергія, необхідна для деформації автошини, більша за енергію, необхідну для повернення її в колишню форму. Ця енергія розсіюється у вигляді тепла, що робить значний внесок у опір коченню.
Пам’ятаєте, як ви каталися на велосипеді, коли були дитиною, і одне колесо було недостатньо накачане? Це приклад гістерези. Вам доводилося докладати зусиль, щоб велосипед рухався. Це тому, що гістерезис створює більший опір коченню.
Плюси енергоефективних шин
Автошини використовують рисунок протектора та інноваційні матеріали, що дозволяють знизити кількість енергії палива, необхідну для руху автомобіля, що робить їх економічними.
Чому б не перекачати шини, щоб зменшити опір коченню та підвищити паливну економічність, чи можуть подумати деякі з вас? Найкращою відповіддю буде те, що перекачані колеса знижують якість їзди та безпеку.
Чим вищий тиск, тим менша площа контакту між поверхнею дороги та гумою. Це призводить до зниження зчеплення, більш складного гальмування та неякісного проходження поворотів, особливо на мокрій дорозі. Замість того, щоб намагатися перехитрити науку, краще використовувати технологію у своїх інтересах. Ось де в гру вступають паливозберігаючі шини.
Мінус енергозберігаючих коліс
Один із недоліків гуми LRR полягає в тому, що вони забезпечують трохи менше зчеплення, що може мати значення при поворотах. Для звичайних водіїв, які повертають на нормальній та безпечній швидкості, це не повинно бути серйозною проблемою.
Чому економічні шини коштують дорожче?
Автошини використовуються спеціальні гумові суміші та конструкцію, що особливо актуально в електромобілях, де запас ходу на одному заряді є маркетинговою складовою.
Перед покупкою нового комплекту в інтернет магазині погляньте на свої звички водіння, чи часто ви їздите на високій швидкості, наприклад, шосе, де гума з низьким опором коченню заощадить максимально можливу кількість бензину, але не більше 8%.
Витрата бензину, заощаджена за весь термін служби автошини, може перевищувати вартість комплекту гуми, що виправдовує додаткові витрати при купівлі нового комплекту коліс від іменитого бренду.